Kempo trening

U kempu se njeguje tradicionalan pristup treningu. Obilježja tog pristupa su posvećenost, redovitost, istrajnost, budnost, pridržavanje određenih etičkih normi ponašanja, poštovanje prema suputnicima i učiteljima, kao i poštovanje prema dojou, tj. mjestu na kojem se vježba. Osim toga kempo nije sport i u njemu nema natjecanja, već se njeguje duh suradnje koji počiva na načelima chana, mudrosti i suosjećanja. Takav pristup stvara posebno ozračje pogodno za razvijanje budnosti i sabranosti neophodno za stjecanje iskustva jedinstva uma i tijela. Poseban naglasak u treningu je stavljen na vježbanje kata koje čine samu srž treninga kempa.

Trening se može podijeliti na sljedeća općenita područja:

1. Tso-chan - Chan meditacija u jednom od tradicionalnih sjedećih položaja kojom se razvija, mentalna jasnoća, budnost i prisutnost u sadašnjem trenutku.

2. Taiso - Odnosi se na vježbe snage, gipkosti, ravnoteže i disanja koje imaju za cilj pripremanje tijela za tehnike kempa.

3. Kihon waza - Predstavlja osnovne tehnike kempa, ispravan način njihovog izvođenja i načela koja u sebi utjelovljuju.

4. Rengetsu waza - Složeni niz ili sklop tehnika kojima se uvježbava tečnost pokreta i odgovor na specifične situacije u obrani i napadu. Kao rengetsu waza često se koriste i izdvojeni elementi iz kata.

5. Kumite - Sparing ili doslovce susret ruku jest potpuno nenatjecateljski oblik vježbanja koji ističe praktičnu primjenu osnovnih tehnika i načela u situaciji obrane i napada. Kempo je zadržao mnogo drevnih oblika sparinga.

6. Kata - Doslovno prevedeno označava formu ili oblik, a odnosi se na strogo zadani skup pokreta koji se izvodi po određenom obrascu koji uključuje i poseban način disanja i određeni ritam izvođenja. Kate su nalik plesu i odlikuju se izuzetnom ljepotom pokreta. Pokreti pokrivaju čitav raspon od onih polaganih i mekanih do vrlo brzih i čvrstih. U kempu se vježbaju tradicionalne kinesko-okinavljanske kate.

7. Ostale aktivnosti - Pored redovitih treninga jednom godišnje održava se veliki međunarodni seminar iz chan budizma, kempa i zenyoge u trajanju od deset dana. Ovisno o potrebama grupe kroz godinu se održavaju i kraći seminari samo za kempo praktičare. Osim ovih aktivnosti za sve koji vježbaju kempo je korisno uključiti se u pojedine aktivnosti Budističkog centra koji slijedi tradiciju kineskog chan budizma.

 

Koristi kempo treninga

Konačni cilj vježbanja je razviti unutarnji mir, mentalnu stabilnost i razumijevanje. Ali trening je koristan u svim svojim fazama i njegove koristi možemo iskusiti u svom svakodnevnom životu kao:
- Poboljšano tjelesno stanje
- Smanjenje stresa
- Povećanje svjesnosti i uvažavanje "običnih i malih" stvari
- Smanjenje podložnosti negativnim utjecajima
- Naglašenost pozitivnog pristupa
- Skladniji odnosi s drugima
- Uviđanje svog potencijala

 

Raspored i mjesto treninga

Treninzi se održavaju u OC Slava Raškaj, Nazorova 47, ponedjeljkom u 19.30, a srijedom u 21 sat.